На заинтересованите лица се предоставя 30-дневен срок, считано от 12.06.2017 г., за предложения и становища по настоящия проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 1 за осигуряване на обществения ред, безопасността на движението, пожарната и аварийната безопасност и опазване на общинската собственост на територията на община Елхово. Предложенията могат да бъдат депозирани в Центъра за услуги и информация на гражданите при община Елхово, на адрес – гр. Елхово, ул. „Търговска“ № 13 или на следния електронен адрес: obshtina@elhovobg.org
Проект!
Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 1 за осигуряване на обществения ред, безопасността на движението, пожарната и аварийната безопасност и опазване на общинската собственост на територията на община Елхово
§ 1. В Чл. 21 се правят следните изменения и допълнения:
- Досегашният текст на чл.21, ал. 3, т. 1 се изменя така:
„1. копие от документ за собственост, договор за наем и други;“
- Създава се чл. 21, ал. 3, т. 6:
„6. пълномощно, ако заявлението се подава от упълномощено лице.“
- Чл. 21, ал. 4 се отменя.
- Чл. 21, ал. 6, т. 1 се изменя, както следва:
„1. При наличие на две или повече жалби от граждани за наднормени нива на шум, чиято основателност е доказана с протокол за измерване от РЗИ– гр.Ямбол или друга акредитирана лаборатория, или от контролните органи на Община Елхово за период от 12 месеца.“
- Чл. 21, ал. 6, т. 2 се изменя така:
„2. При констатиране с влязло в сила наказателно постановление на две или повече нарушения – за период от 12 месеца.“
- Чл. 21, ал. 6, т. 3 се изменя, както следва:
„3. При мотивирано искане от органите на РУ „Полиция” – гр.Елхово за две или повече жалби, подадени до тях от граждани за наднормени нива на шум, чиято основателност е доказана с протокол за измерване от РЗИ – гр.Ямбол или друга акредитирана лаборатория, или от контролните органи на Община Елхово, за период от 12 месеца.“
- Създава се чл. 21, ал. 8:
„(8) Кметът на общината или упълномощено от него лице могат да налагат предвидените в чл.31 от Закона за защита от шума в околната среда принудителни административни мерки, включително спиране на дейността на обектите.“
- Създава се чл. 21, ал. 9:
„(9) Не се издава разрешение за удължено работно време когато:
- Не са представени всички изискуеми документи по чл. 21, ал.3, респективно представените документи не отговарят на изискванията;
- Ако обектът се намира в многофамилна жилищна сграда.“
Мотиви към проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 1 за осигуряване на обществения ред, безопасността на движението, пожарната и аварийната безопасност и опазване на общинската собственост на територията на община Елхово
1. Причини, които налагат приемането. Приемането на посочените изменения е свързано с натрупаната практика при прилагането на разпоредбите на Наредба № 1 по отношение на удълженото работно време. Община Елхово бива уведомявана, както от органите на реда, така и с жалби на граждани за нарушаване на обществения ред и спокойствието на граждането в часовете, в които заведенията работят с удължено работно време. На първо място, следва да се конкретизира един от документите, който е необходимо да бъде приложен към заявлението за удължено работно време, както следва: било: „1. копие от документ, удостоверяващ основанието, на което лицето извършва търговска дейност в обекта: документ за собственост или договор за наем, ако има такъв;“ става: „1. копие от документ за собственост, договор за наем и други;“ Със създаването на чл. 21, ал. 3, т. 6 от Наредба № 1 се осигурява възможност за подаване за заявлението за удължено работно време и от упълномощени лица след представяне на пълномощно. Съгласно разпоредбата на чл. 16а от Закона за защита от шума в околната среда: „(1) Не се допуска работа и зареждане на обекти за производство, съхраняване и търговия, разположени в многофамилни жилищни сгради, за времето между 23,00 и 7,00 ч. (2) Не се допуска озвучаването на открити площи на заведения за хранене и развлечения, разположени в жилищни зони и курорти, за времето между 23,00 и 7,00 ч.“ Законът забранява работата на обектите, разположени в жилищни сгради между 23,00 и 7,00 ч. С оглед синхронизиране на подзаконовия нормативен акт с действащото законодателство трябва да бъде отменен чл. 21, ал. 4 от Наредбата, който урежда реда и начина за издаване на разрешение за удължено работно време на собствениците на търговски обекти разположени в жилищни сгради. По отношение на отнемането на разрешението за удължено работно време, регламентирано в чл. 21, ал. 6 от Наредбата в т. 1 и т.3 се въвежда още една възможност за доказване на основателност на жалби от граждани за наднормени нива на шум, а именно с протокол за измерване от контролните органи на Община Елхово. С направеното предложение по т. 2 се разширява кръгът от нарушения, при които, ако е налице влязло в сила наказателно постановление разрешението се отнема. Чл. 31 от Закона за защита от шума в околната среда дава право на кметовете на общини или упълномощени от тях лица да налагат принудителни административни мерки, включително спиране на дейността на обектите. Необходимо е това правомощие да бъде инкорпорирано в дейставащата към настоящия момент Наредба с оглед синхронизирането и с нормативен акт от по-висока степен. На следващо място трябва да се има предвид, че в Наредбата не са регламентирани хипотезите, при които не се издава разрешение за удължено работно време. Посочената непълнота предлагаме да бъде отстранена с приемането на чл. 21, ал. 9 със следния текст:
„(9) Не се издава разрешение за удължено работно време когато:
- Не са представени всички изискуеми документи по чл. 21, ал.3, респективно представените документи не отговарят на изискванията;
- Ако обектът се намира в многофамилна жилищна сграда.“
- Целите, които се поставят:
Да се променят текстовете на Наредба № 1 за осигуряване на обществения ред, безопасността на движението, пожарната и аварийната безопасност и опазване на общинската собственост на територията на община Елхово така, че да съответстват на действащото законодателство и по-конкретно на Закона за защита от шума в околната среда.
С приемане на измененията и допълненията в Наредбата се цели осигуряване обществения ред на територията на общината, недопускане настъпването на инциденти, гарантиране сигурността на посетителите на заведения.
- Финансовите и други средства, необходими за прилагането на новата уредба:
За прилагане на проекта на Наредбата за изменение и допълнение на Наредба № 1 за осигуряване на обществения ред, безопасността на движението, пожарната и аварийната безопасност и опазване на общинската собственост на територията на община Елхово измененията не е необходимо разходването на бюджетни средства.
- Очакваните резултати от прилагането, включително финансовите, ако има такива:
При прилагане на измененията и допълненията се очаква намаляване на инцидентите, по-голяма сигурност за посетителите на заведенията, предотвратяване извършването на престъпления. На следващо място се разширяват пълномощията на контролните органи при община Елхово по отношение констатирането на нарушения и съответно налагане на принудителни административни мерки, което ще допренесе за засилване на контрола върху дейността на обектите.
- Анализ за съответствие с правото на Европейския съюз:
Предлаганото изменение и допълнение на Наредба № 1 за осигуряване на обществения ред, безопасността на движението, пожарната и аварийната безопасност и опазване на общинската собственост на територията на община Елхово е в съответствие с нормативните актове от по-висока степен, както и с тези на европейското законодателство.