Петър Гендов
e-mail: kmet@elhovo.bg
тел. 0478/ 88004
Приемен ден:
Приемните дни се осъществяват всеки
първи вторник на месеца от 13:00 ч.
Записване за приемен ден:
Всеки ден от 08:30 ч. до 16:30 ч.
Записването става на портала на Община Елхово. При непредвидени обстоятелства, подалите заявление за прием се уведомяват предварително.
БИОГРАФИЯ
Роден на 11.09.1960 г. в град Елхово. Средното си образование завършва в родният си град Елхово, а висше образование в НСА “Васил Левски”, със специалности – треньорски и педагогически профил. Специализирал е “Икономика и спортен мениджмънт” в НБУ гр. София. Майстор на спорта по свободна борба. Президент е на клуба по борба “Стефан Караджа” гр.Елхово. Осем години е президент на Българската федерация по ловна стрелба към Съюза на ловците и риболовците в България.
Трудовият си стаж започва в Дружеството за физкултура и спорт – гр. Елхово. От 1990 г. до 1994 г. е председател на ДФС “Стефан Караджа” – гр. Елхово. Продължава трудовият си път в сферата на бизнеса като: Изпълнителен директор в холдинг “Зора”, Търговски директор и ръководител на дистрибуционен център – гр. София – “Пепси-Кола“, Изпълнителен директор на “Девин Роял” ЕАД, гр. София, Управител на стоково тържище „Роял Сторидж“, консултант на минерална вода „Велинград“, Ръководител логистика и търговия на „Балдаран Спринг“АД, Търговски директор на изворна вода „Рилана“, Търговски директор на минерална вода „Хисар-Милениум“ с. Старо Железаре, Търговски директор в дистрибуторска фирма “Агро-НП” ЕООД.
ФУНКЦИИ
Като орган на изпълнителната власт в общината Кметът :
1. ръководи цялата изпълнителна дейност на общината;
2. насочва и координира дейността на специализираните изпълнителни органи;
3. назначава и освобождава от длъжност заместник-кметовете на общината, кметските наместници, ръководителите на звената на издръжка от общинския бюджет, началниците и служителите в общинската администрация;
4. отговаря за опазването на обществения ред, като за осигуряването му издава писмени заповеди, задължителни за началниците на съответните полицейски служби;
5. организира изпълнението на общинския бюджет;
6. организира изпълнението на дългосрочните програми;
7. организира изпълнението на актовете на общинския съвет и внася в общинския съвет отчет за изпълнението им два пъти годишно;
8. организира изпълнението на задачите, които произтичат от законите, от актовете на Президента на Републиката и на Министерския съвет;
9. поддържа връзки с политическите партии, обществените организации и движения, както и с други органи на местното самоуправление в страната и в чужбина;
10.организира и ръководи управлението при кризи в общината, председателства съвета по сигурност и управление при кризи;
11. възлага или разрешава изработването на устройствени планове и техни изменения за територията на общината или за части от нея и одобрява определени устройствени планове при условията и по реда на Закона за устройство на територията, както и организира изпълнението им;
12. изпълнява функциите на длъжностно лице по гражданско състояние. Той може да възлага тази функция с писмена заповед на кметовете на кметствата, в които се поддържат регистри за гражданското състояние, кметските наместници и на други длъжностни лица от общинската администрация;
13. представлява общината пред физически и юридически лица и пред съда;
14. осигурява организационно-техническото обслужване на общинския съвет и участва в заседанията му с право на съвещателен глас;
15. утвърждава устройствения правилник на общинската администрация
В изпълнение на своите правомощия кметът на общината издава заповеди.