Уважаеми дами и господа,
Обществена информация е всяка информация, свързана с обществения живот в РБългария, която дава възможност на гражданите да си съставят собствено мнение относно дейността на администрацията.
Достъпът до обществена информация се предоставя на основание писмено заявление или устно запитване в Центъра за административно обслужване /ЦАО/ при община Елхово.
Вашето заявление за достъп до обществена информация следва да съдържа:
-
- трите имена, съответното наименование и седалището на заявителя;
- описание на исканата информация;
- предпочитана форма за предоставяне на достъп до исканата информация;
- адреса за кореспонденция със заявителя
Ако в заявлението не се съдържат горепосочените данни, то се оставя без разглеждане. Екземпляр от утвърдения в община Елхово формуляр за достъп до обществена информация можете да получите в ЦАО.
Гражданите могат да се запознаят със закона и изискванията към съдържанието на заявлението за достъп в деловодството на ЦАО. Заявлението се завежда в специален регистър и се разглежда от общинска администрация във възможно най-кратък срок, но не по-късно от 14 дни. След този срок следва писмено уведомление за решението за предоставяне на информация или отказ за достъп.
Достъп може да бъде отказан:
· когато исканата информация е класифицирана, представляваща държавна или служебна тайна;
· когато засяга интересите на трето лице и няма негово изрично писмено съгласие за предоставяне на исканата обществена информация, освен в случаите на надделяващ обществен интерес;
· когато исканата обществена информация се предоставя на заявителя през предходните шест месеца.
Когато в Общинска администрация – Елхово не се съхранява исканата информация подаденото заявление се препраща до компетентния орган , ако се разполага с данни кой я съхранява. Решението на кмета на общината за достъп до обществена информация се обжалва пред административните съдилища или пред Върховния административен съд.
Заявление за достъп до информация