Проведе се публично обсъждане на Отчета за изпълнение на сборния бюджет на община Елхово за 2013 год.

IMG_9478В голямата зала на община Елхово днес се проведе публично обсъждане на Отчета за изпълнение на сборния бюджет на община Елхово за 2013 год. на община Елхово. В срещата взеха участие кмета на община Елхово г-н Петър Киров, председателят на Общински съвет г- н Николай Тончев, общински съветници, кметове на населени места, кметски наместници, ръководители на бюджетни звена, служители на общинска администрация и жители на община Елхово.

Г-н Киров представи Отчета за изпълнение на сборния бюджет за 2013 год. на община Елхово, като първоначално приетия бюджет за 2013г.  бе в размер на 9 161 389 лв. През годината бюджета е актуализиран в резултат на промени в бюджетните взаимоотношения с Централния бюджет, получени целеви и други трансфери, преизпълнение на собствените приходи и други. Така към 31.12.2013г. сборния бюджет на Община Елхово е в размер на 10 060 458 лв. или е реализирано увеличение в размер на 899 069 лв. Преходният остатък към 31.12.2013г. е в размер на 2 004 664 лв.. Постъпленията от собствени приходи към 31.12.2013г. са в размер на 2 184 299 лв. За сравнение през 2012г. са внесени 2 020 983 лв., а през 2011г. – 1 764 251 лв. Основен дял от приходната част на бюджета и през 2013г. заемат бюджетните взаимоотношения с Централния бюджет6 254 565 лв. или 74% от всички приходи. Най-висок относителен дял от разходите по бюджета заема функция “Образование” – 49,8%. Извършените капиталови разходи са в размер на 1 423 659 лв. Привлечените средства по Оперативни програми са в размер на 1 219 262 лв. и постъпленията за реализация на проекти по Програма за развитие на селските райони 2007-2013г. са в размер на 1 009 788 лв.

Във връзка с изпълнението на бюджет 2013 кмета на община Елхово г-н Киров сподели: „ 2013  беше успешна година, през която запазихме финансова стабилност, като  предприехме действия за увеличаване на събираемостта на задълженията и се постарахме да оптимизираме разходите…Искам да изкажа благодарност на всички второстепенни разпоредители и най-вече в образованието, че имат съответните преходни остатъци, което говори  за едно добро планиране на разходите.”