Домашен социален патронаж е местна дейност и съществува от 1991 година. Дейността е изцяло финансирана от община Елхово.
За обслужване могат да бъдат включени лица, отговарящи на следните изисквания:
- лица в пенсионна възраст;
- лица с трайна неработоспособност, с експертно решение на ТЕЛК;
- деца с увреждания.
На потребителите се предлага следният пакет от услуги:
- доставяне на храна – СЕДМИЧНО МЕНЮ;
- поддържане на битовата хигиена в жилището на обслужваното лице;
- закупуване на хранителни продукти и вещи от първа необходимост със средства на потребителя;
- заплащане на месечни сметки за ток, вода, телефон и др.;
- съдействие за снабдяване с помощни средства за хората с увреждания;
- съдействие за изготвяне на необходимите документи за явяване пред Трудово- експертна лекарска комисия
Необходими документи за кандидатстване:
- заявление – декларация /по образец/;
- медицинско удостоверение за общо здравословно състояние, издадено от личния лекар на лицето;
- медицинско удостоверение за психично здраве издадено от личния лекар на лицето;
- копие от решение на ТЕЛК/НЕЛК
Месечната такса е съответстваща на реалната издръжка на едно лице, но не повече от сумата, определена в Наредба № 7 на Общински съвет – град Елхово, за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги.
Капацитетът на Домашен социален патронаж позволява обслужването на 180 лица, като за целта е осигурен квалифициран персонал и подходяща материално – техническа база.
Може да подадете заявление-декларация в:
- Център за административно обслужване в сградата на община Елхово, ул. Търговска № 13, гише № 2
- Домашен социален патронаж, гр. Елхово, ул. Търговска № 2, тел. 0478/88-052;
- Служба „Социални дейности“, гр. Елхово, ул. Цар Калоян № 13, стая № 218, тел. 0478/88022 или на e-mail: s.deinosti@elhovo.bg
всеки работен ден от 08:00 до 17:00 часа
За въпроси и допълнителна информация тел: 0478/ 88052
Заявление-декларация за „Домашен социален патронаж“ може да бъде изтеглено ТУК