УДОВЛЕТВОРЕНОСТ ОТ УСЛУГАТА СОЦИАЛЕН АСИСТЕНТ

        Удовлетвореност на потребителите от услугата “социален асистент” отчетоха в Елхово. Анализът бе представен на пресконференция за проследяване работата по изпълнение на задачите от персонала по проект “Предоставяне на социални услуги за хора с увреждания”.

        Удовлетвореност на потребителите от услугата “социален асистент” отчетоха в Елхово. Анализът бе представен на пресконференция за проследяване работата по изпълнение на задачите от персонала по проект “Предоставяне на социални услуги за хора с увреждания”.

            В работата на пресконференцията взеха участие г-жа Спасова – директор на Регионална дирекция “Социално подпомагане” Ямбол, г-н Ангел Ангелов – управител на ТО на НТС Ямбол, г-жа Кючукова –зам. кмет на община Елхово, г-н Христо Христов – зам. кмет на община Елхово, кметове на населени места, общински съветници, представители на партниращите организации, социални асистенти и др.

Целите на проекта и хода на дейностите до момента представи Мария Никова – ръководител на проекта. Проект “Предоставяне на социални услуги за хора с увреждания” е разработен от община Елхово по  програма ФАР  „Деинституционализация посредством предоставяне на услуги в общността за рискови групи” към Министерството на труда и социалната политика. Проектът се реализира с партньорството на Сдружение с нестопанска цел „Общински клуб на хората с увреждания – Елхово” и Сдружение с нестопанска цел „Партньори за европейско развитие – град Елхово”. В домашна среда 15 обучени социални асистенти оказват социални услуги на 30 възрастни хора с увреждания.  Потребителите на услугата живеят в гр. Елхово – 14, с. Бояново – 4, с.Раздел – 2 , с.Трънково – 2, с.Пчела – 4 и с. Малък манастир – 4. Финансирането на услугата “Социален асистент” се осъществява изцяло със средства от проекта.

Община Елхово инициира проучване на удовлетвореността на потребителите от получаваните услуги като част от своята дейност по мониторинг и оценка на проекта. Екипът на проекта извърши анкетиране сред потребителите на услугата. Анализът на отговорите показва обща удовлетвореност от услугите, получавани от социалните асистенти по домовете на потребителите. Тази висока оценка е съпроводена от активно използване на широк асортимент социални услуги. Най-често използваните услуги са: ежедневно почистване на дома (96,67%) и основно почистване на дома (96,67%). В общата йерархия като относително най-слабо използвани се очертават услугите поддържане на личната хигиена (60 %) и приготвяне на храна и хранене (56,67%). Социалният асистент винаги идва навреме, посещава потребителите точно според изготвения график в удобно за тях време, показва още анкетата. Самите асистенти проявяват висока адаптивност и гъвкавост при съобразяване с конкретните нужди на бенефициентите. Всички ползватели заявяват, че асистентът “винаги прави нещата, които те очакват и искат да прави”. Много силно доказателство за добрата и коректна работа на социалните асистенти е  фактът, че 100% от анкетираните не са имали оплакване от обслужващият ги социален асистент. Всички потребители изразяват удовлетвореността си от наличието на проекта и изразяват желанието си и в бъдеще да ползват услугата.Анкетираните са на възраст от 20 до над 70г. като преобладаващата част са възрастни хора над 70г. 60% от тях са жени.

По време на пресконференцията се дискутира възможността за предоставяне на социалната услуга и след приключване на проекта, разширяване на обхвата на потребителите и облекчаване на условията, на които трябва да отговарят социалните асистенти, както и възможността да работят по трудов договор.