В изпълнение на Заповед № РД01-0179/14.01.2021 г. на Изпълнителния директор на Агенцията за социално подпомагане и Решение № 132/14/10 по Протокол № 14/28.01.2021 г. на Общински съвет – гр. Елхово е разкрита социална услуга „Асистентска подкрепа“, с капацитет 51 потребители.
„Асистентската подкрепа“ е специализирана социална услуга, която включва подкрепа от асистент за:
- самообслужване;
- движение и придвижване;
- промяна и поддържане на позицията на тялото;
- изпълнение на ежедневни и домакински дейности;
- комуникация.
Потребители на социалната услуга „Асистентска подкрепа“, съгласно Закона за социалните услуги са следните целеви групи:
- лица в надтрудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване, които нямат определена по съответния ред степен на намалена работоспособност;
- деца с трайни увреждания и пълнолетни лица с трайни увреждания с определена чужда помощ, които не ползват асистентска подкрепа, помощ за осигуряване на асистентска подкрепа или за които не се получава помощ за грижа в домашна среда по реда на друг закон.
Необходими документи за кандидатстване:
- заявление-декларация /по образец/;
- експертно решение на ТЕЛК/НЕЛК (копие), актуална медицинска документация
- пълномощно (в случай, че документите не се подават лично от кандидат – потребителя)
Кандидатите заявяват желанието си за ползване на услугата по настоящ адрес.
Може да подадете заявление-декларация в:
- Център за административно обслужване в сградата на община Елхово, ул. Търговска № 13, гише № 2
- Домашен социален патронаж, гр. Елхово, ул. Търговска № 2, тел. 0478/88-052;
- Служба „Социални дейности“, гр. Елхово, ул. Цар Калоян № 13, стая № 218, тел. 0478/88022 или на e-mail: s.deinosti@elhovo.bg
всеки работен ден от 08:00 до 17:00 часа
За въпроси и допълнителна информация тел: 0478/ 88052
Заявление за социалната услуга „Асистентска подкрепа“ може да бъде изтеглено ТУК