СЪОБЩЕНИЕ

Във връзка с обн. в ДВ. бр.6 от 23 Януари 2009г. Закон за управление на етажната собственост (ЗУЕС), влязъл в сила от 1 май 2009г. и Наредба ¹ 3 от 17 юни 2009г. за създаване и поддържане на публичен регистър на сградите в режим на етажна собственост (издадена от Министерството на регионалното развитие и благоустройството), обн.в ДВ. бр.50 от 3 Юли 2009г., предстои процедура по регистрация на сгради в режим на етажна собственост (ЕС). За целта общинската администрация създава и поддържа публичен регистър. На вписване в регистъра подлежат всички сгради или отделни входове в режим на ЕС на територията на общината.

Първото, което трябва да направят собствениците на обекти в сгради в режим на ЕС, е да свикат общи събрания на собствениците, за избор на Управителен съвет (Управител) и Контролен съвет (Контрольор) или учредяване Сдружение на собствениците.На тях трябва да бъдат взети решения за определяне формата на управление и управителните органи, за приемане на правилник за вътрешния ред на ЕС, съгласно примерния правилник утвърден от Министерството на регионалното развитие и благоустройството и за създаване книга на собствениците по утвърдения образец от МРРБ.

След това се подава заявление по чл.5, ал.1 от Наредбата за вписване в публичния регистър на сградите в режим на ЕС в Информационният център при Община Елхово всеки работен ден от 8:00 до 17 часа. То се подава, в 14-дневен срок от свикването на общи събрания на собствениците или учредяването на Сдружения на собствениците, от председателя на управителния съвет или управителя на ЕС, от председателя на управителния съвет или управителя на ЕС. При приемането му съответният служител в общинската администрация проверява самоличността на лицето, което го подава. След което се завежда в общинската администрация във входящ дневник.

Председателят на управителния съвет или управителя на ЕС отговарят за вписването в публичния регистър, при неизпълние на своите задължения, се наказват с глоба от 100 до 500 лв.

При установени, непълноти и несъответствия на данните подлежащи на вписване и закона, управителният съвет или управителя на съответната ЕС трябва да ги отстранят в 7-дневен срок. При неотстраняване на същите в 7-дневния срок, кметът на Общината постановява мотивиран отказ за вписване.

При промени на вписани в регистъра данни и обстоятелства в 14-дневен срок от настъпването им се подават нови заявления по чл. 5 до общинската администрация.

Поради удълженият срок за регистрация на сградите и входовете в режим на етажна собственост, общинска администрация приканва гражданите до 31.03.2010г. да организират провеждането на общи събрания и да определят управителни органи в сградите в режим на ЕС, съгласно Раздел II от ЗУЕС или да бъдат създадени сдружения на собствениците по реда на Раздел III от ЗУЕС и да представят своите заявления в Информационния център на Община Елхово.

Типови образци от необходимите документи можете да намерите в сайта на община Елхово – elhovo.bg или в ЦУИГ, всеки работен ден от 8:00 до 17:00 часа.

За допълнителна информация: Мария Добрева тел: 0478/81 269