Информация по предоставяне на социална услуга „Личен асистент” по проект „Подкрепа за достоен живот” – етап 3.3

1            Във връзка с осъществяване на Трети прием на кандидати за лични асистенти и кандидати за потребители на социалната услуга „Личен асистент” по проект „Подкрепа за достоен живот” по Схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ: BG 051PO001-5.2.09 „ Алтернативи” с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз уведомяваме, че ще реализира Етап 3.3, който включва:

1. Набиране на кандидати за потребители, с цел актуализиране на списъците с потенциалните потребители на социалната услуга в община Елхово;

2. Набиране на кандидати за лични асистенти, с цел актуализиране на Банка на личните асистенти в община Елхово;

Кой може да кандидатства?

1.      За ползватели на социалната услуга „Личен асистент” могат да кандидатстват хора с трайни увреждания, нуждаещи се от постоянна грижа/обслужване, в т.ч. деца с трайни увреждания, отговарящи на едно от следните изисквания:

  • лица с 90 на сто и над 90 на сто трайно намалена работоспособност или вид и степен на увреждане, с определена чужда помощ;
  • лица с 90 на сто и над 90 на сто трайно намалена работоспособност или вид и степен на увреждане, без чужда помощ, както и
  • лица с по-нисък процент на трайно увреждане – с установена невъзможност за самостоятелно обслужване към момента на оценка на потребностите;
  • деца на възраст до 16 години с 50 на сто и над 50 на сто вид и степен на увреждане или деца на възраст от 16 до 18 години с 50 на сто и над 50 на сто степен на трайно намалена работоспособност, с определена чужда помощ или с установена невъзможност за самостоятелно обслужване към момента на оценка на потребностите.

 2. За лични асистенти по проекта могат да кандидатстват лица в трудоспособна възраст, отговарящи на едно от следните изисквания:

  • безработни лица;
  • трудово заети лица: наети или самонаети, които могат да извършват допълнителен почасов труд;
  • неактивни лица (студенти или придобили право на професионална пенсия за ранно пенсиониране – в трудоспособна възраст), които могат да извършват допълнителен почасов труд.

 Кой не може да кандидатства? 

  • лица, попаднали в обхвата на подпомагане по реда на ЗИХУ, които към момента ползват социални услуги в домашна среда по Национална програма „Асистенти на хора с увреждания” или по други проекти/програми;
  • кандидати за лични асистенти – пенсионери по възраст.

            Предоставяне на социалната услуга – от 02.01.2014 година.

            Желаещите да ползват услугата „Личен асистент“ Етап 3.3 подават заявление по образец до кмета на Община Елхово в обособения за нуждите на проекта офис на адрес гр.Елхово, ул. Калоян №13 ет.3 стая N 227 от 11.11.2013 г. до 15.11.2013 г..

        Всеки кандидат прилага към заявлението си и документите, изброени по- долу:

      1. Документ за самоличност (копие); за дете – удостоверение за раждане (копие);

         2. Документ за самоличност на законния представител – родител, настойник, попечител (копие);

         3. Експертно решение на ТЕЛК/ДЕЛК/НЕЛК (копие);

       4. Документ, определящ конкретното лице за настойник или попечител на кандидата за услугата (копие);

         5. Декларация, че към момента на кандидатстването не ползвам социална услуга „личен асистент“, „социален асистент“ или „домашен помощник“ по други национални програми или по програми, финансирани от други източници или по друг ред;

       6. Пълномощно (свободен текст), за лице, което да подаде заявлението от името на кандидата – когато не се подава лично.

       Оценката на индивидуалните потребности на кандидатите се извършва от специалисти – служители на Дирекция „Социално подпомагане“ Елхово.

        Всеки кандидат за личен асистент прилага към заявлението си и документите, изброени по- долу:

            1. Документ за самоличност (копие)

            2. Автобиография

            3. Свидетелство за съдимост

            4. Служебна бележка, относно регистрация в Бюро по труда (ако кандидатът е безработен)

            5. Служебна бележка от месторабота (ако кандидатът работи)

         6. Служебна бележка от образователната институция (ако кандидатът учи – редовно обучение)

           7. Пенсионно разпореждане (само за кандидат, който е придобил право на професионална пенсия за ранно пенсиониране и е в трудоспособна възраст)

         8. Копие на сертификат/и за завършени обучителни курсове по сходни програми/проекти (или декларация – свободен текст, с описание на завършен обучителен курс)

        9. Пълномощно (свободен текст), за лице, което да подаде заявлението от името на кандидата – ако не се подава лично

       Окончателният подбор на кандидат – потребителите и на личните асистенти ще бъде направен от Комисия за оценка и подбор, назначена със заповед на Кмета на Община Елхово.

       Одобрените потребители и лични асистенти ще бъдат уведомени писмено за включване в проекта.

        За допълнителна информация по проекта: г-жа Милена Гангарова – администратор по проекта и г-жа Добринка Дженкова – счетоводител по проекта /тел. 0478 / 88107/

      „Настоящият документ е изготвен с финансовата помощ на Европейския социален фонд. Община Елхово като партньор по проекта на Агенцията за социално подпомагане носи цялата отговорност за съдържанието на настоящия документ, и при никакви обстоятелства не може да се приеме като официална позиция на Европейския съюз или на Агенцията за социално подпомагане.”