ИНФОРМАЦИЯ ПО РЕАЛИЗАЦИЯТА НА ПРОЕКТ “ПОДКРЕПА ЗА ДОСТОЕН ЖИВОТ”

На 24.01.2011г. приключи приема на заявленията за кандидат потребители на услугата „ Личен асистент” и за кандидатите, желаещи да бъдат „лични асистенти” по реализацията на Втори етап на проект “Подкрепа за достоен живот”, по схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG 051PO001-5.2.09“Алтернативи”.

Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси” 2007-2013, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз.

 През периода 10.01 – 24.01.2011г. постъпиха 49 бр. заявления от кандидат-потребители и 51 бр. заявления от кандидати за лични асистенти.

Съобразно графика на дейностите и разработените Методически указания по проекта, до 27.01.2011г. всички заявления на кандидатите за потребители на социалната услуга са предадени за изготвяне оценка на потребностите в Дирекция „ Социално подпомагане” – гр.Елхово.

След връщане на досиетата, Комисията за оценка и подбор заседава, взема решение и изготвя списък на оценените кандидат потребители не по-късно от 15.02.2011г. На 15.02.2011г. списъкът на оценените кандидат-потребители се излага на специално определено място в сградата на общината. Екипа на общинско ниво организира и уведомяване на кандидат-потребителите от списъка, като на всяко лице се връчва писмо с информация за определения им бюджет, класиране и последващите процедури – в периода 16-20.02.2011 година.

Всяко кандидатствало лице с трайно увреждане (или законния представител), има право да подаде възражение по резултата от оценката и класирането до Комисията за разглеждане на жалби и сигнали, не по-късно от 7 (седем) дни от получаване на уведомителното писмо – не по-късно от 28.02.2010 година. Комисията разглежда всяко възражение и се изпраща писмен отговор на жалбоподателя не по-късно от 7 (седем) дни от подаване/входиране на документа.

До 25.01.2011г. Комисията за оценка и подбор проведе индивидуални интервюта с всички кандидати , подали заявления за „ Лични асистенти”. На 01.02.2011г. бе изнесен списъка на оценените кандидати за лични асистенти. За класиране на кандидата е необходимо същият да е събрал не по-малко от 12 точки.

Всяко кандидатствало лице има право да подаде възражение по резултата от оценката и класирането до Комисията за разглеждане на жалби и сигнали, не по-късно от 7 (седем) дни след излагане на списъка в сградата на общината – в периода 01.02.2011г. – 07.02.2011г.. Комисията разглежда всяко възражение, като изпраща писмен отговор на жалбоподателя не по-късно от 7 (седем) дни от подаване/входиране на документа.

На 15 и 16.02.2011г. предстои обучение на личните асистенти. Обучението се провежда като еднодневен курс за всяко лице, организиран в групов формат – не повече от 20 души в група.

Успешно преминалите курса на обучение лични асистенти, както и тези, преминалите предишни обучителни курсове, се включват в Банка „Лични асистенти” в община Елхово – лица, които могат да бъдат избирани от кандидат-потребители за техни асистенти – предоставящи социалната услуга по проекта.

Съгласно утвърдената методика и определения за община Елхово бюджет, през Втори етап от реализацията на проекта ще бъдат разпределени 2400 часа за ползване на услугата. Предоставянето на услугата по Втори етап от реализацията на проект „Подкрепа за достоен живат” по Схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ: BG 051PO001-5.2.09 „Алтернативи” ще започне на 10 март 2011г.

 

„Настоящият документ е изготвен с финансовата помощ на Европейския социален фонд. Община Елхово като партньор по проекта на Агенцията за социално подпомагане чрез Дирекция “Анализ, административно и информационно обслужване” носи цялата отговорност за съдържанието на настоящия документ, и при никакви обстоятелства не може да се приеме като официална позиция на Европейския съюз или на Агенцията за социално подпомагане.”